Saturday 13 July 2013

Tatsuya's Tale part 1



Hi My name is Tatsuya. I'm 24 years old. I quit my job and came to England to play football. I've played football in level 4 in Japan. When I arrived England, I didn't belong to any team. So I needed to look for teams first. I walked around to find a team everyday. Then I found 2 teams. The first team was Wembley FC. This team was in the news last year because they got some very famous old players to play in the FA Cup last season. So I met Claudio Caniggia who played with Maradona for Argentina in the World Cup and also Terry Venables who played for Chelsea and managed FC Barcelona. I didn't know who they were. When I found out I was surprised! Also I was surprised when I arrived training ground, although they are amateur team, they have a small stadium.

Then my first training started. I was nervous. Because I don't understand English yet. But I tried desperately to understand. I think technique is no problem for me. But everyone is bigger than me. Also very muscular. So I have to move more quickly. Also physical contact is more severe compared to the J-league! I have not seen anything like it in Japan.

The second team was Wingate&Finchely FC. This team is level 7 in England. They also have a stadium. Also If we want to watch the game, even level 7 we have to pay money! My first goal is to play in level 7 in England. So I want to play in this team next season.

But level 7 is a higher level than my team in Japan. Physical contact is more severe, also the playing speed was very fast. So I have to move while thinking very quickly.

But I could play well. I think I will show my strong points. But I have to train more. I haven't yet reached my final goal. I also tried to play for Barnet FC which is level 4 in England. There Edgar Davids is Player-manager. So I asked him if I could play. Then he said to me 'Are you serious?' So I said 'Yes'

Then he read my CV carefully. But I didn't play. But he read my CV. So maybe he knows about me!

I've been in England for 2 months now.

England is the best football country. Everyone plays football in the park everyday. So I can play football everyday. I'm happy to play football in such a country. From now I'm going to play football!

 
こんにちは。藤岡辰弥と申します。24歳です。僕はサッカーをするために仕事を辞めイングランドへと渡りました。日本では地元の地域リーグでサッカーをしていました。ただイングランドにチームのコネがあるわけでも無く、何かツテがあるわけでもないので、まず最初にイングランドに着いてから自分でチームを探さなければなりませんでした。僕はチームを探す為に町中を歩き回りました。それから2つのチームを見つけました。最初のチームは、ウェンブリーFCというチームです。このチームは昨年イングランドで少しニュースになったチームで、昔の有名な選手を現役復帰させ、FAカップを戦ったからです。その中の一人がクラウディオ・カニーヒア選手です。彼はマラドーナと共にW杯でアルゼンチン代表として活躍した選手です。また指導者としてテリー・ヴェナブルズという人もいました。彼は選手時代はチェルシーなどでプレーし、引退後は指導者として、バルセロナ、トッテナム、イングランド代表監督など名将として知られているそうです。正直初めて見た時は、誰かわからなかったのですが、そのことを知って鳥肌が立ちました。ほんとにすごいです。さらにこのチームはアマチュアチームにも関わらず芝生で観客席付きの専用グラウンドを持っていて驚きました。それから、初練習ですが英語がまだわからないので、どうしたらいいのかあたふたしながらも必死に理解しようと努力しました。練習をしていくうちに思ったのはこのレベルの選手たちはテクニックはそんなに高くはない。でもみんな自分よりデカくてさらにマッチョ。。競り合いに至っては日本のJリーグよりも激しかったです。こんなん日本で経験がなかったので正直最初ちょっとビビりました。
次のチームはWingate&Finchely FCです。このチームはイングランドの7部で、専用のグラウンドはもちろん、試合観戦には入場料が必要なくらいです。僕の第一目標は、イングランドの7部でプレーすることです。しかし7部といっても、日本で所属していたチームよりもレベルは高いと思います。競り合いも激しい上に、動き出しの速さ、考えるスピードも速く、いかに考えながら素早くプレーできるかを求められましたが、初練習の時、調子がすごく良く、自分の長所をアピールすることができたと思います。しかし僕の最終目標はここではないので、もっとトレーニングに励まなければなりません。実はもうひとつ、バーネットFCというチームを見つけたんですが、国内4部のプロチームで、駄目元で行っちゃえと思って履歴書持って行ったんですが、そこにはあの元オランダ代表のダーヴィッツ選手が選手兼監督でいました。ビビりながらもダーヴィッツ選手に話しかけここでサッカーがしたいと言うと、最初「お前マジか⁈」みたいな感じでした。まぁたしかにそうなるなと思いながらも「マジです!」と答えると、丁寧に僕の履歴書を読んでくれました。そこから色々あったんですが結果的には練習参加はできませんでした。でもまたいつか挑戦したいと思います。
イングランドに渡って2ヵ月が経ち、いつも思うことですが、さすがサッカーの母国だなと。なぜなら公園に行けば、必ず誰かがサッカーをしているからです。なのでサッカーがしたければ公園に行き'I want to play football'と言えば誰でもサッカーができます。そんな国でサッカーができることが幸せです。では練習にいってきます!

No comments:

Post a Comment